تویوتا احتراق هیدروژنی کرولا کراس را به عنوان گزینه ای بدون کربن معرفی می کند


اوجاما، ژاپن – تویوتا در حال معرفی یک موتور کاربردی تر از موتور هیدروژنی جدید خود است که مردم عادی روزی می توانند آن را بخرند: کراس اوور ساب کامپکت کرولا کراس.

با هاچ‌بک‌های یاریس و کرولا که تویوتا تاکنون با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده است، باک‌های هیدروژن صندلی عقب را پر می‌کنند و خودروهای از قبل تنگ را به خودروهای دو نفره تبدیل می‌کنند.

اما در کرولا کراس، مخازن بزرگ هیدروژن در زیر زمین قرار می‌گیرند و به خودرو اجازه می‌دهند تا پنج نفر بنشینند.

کانسپت کرولا کراس H2 تنها یکی از پیشرفت‌های بسیاری در زمینه احتراق هیدروژن توسط شرکت تویوتا موتور است. در آخر هفته در فوجی اسپیدوی، جایی که رئیس جمهور آکیو تویودا یک هاچ بک کرولا GR را که در یک مسابقه استقامتی 24 ساعته هیدروژن می سوزاند، خلبانی کرد.

ماشین مسابقه آبی و زرد شماره 32 او تغییرات زیادی را از فصل گذشته دریافت کرده است – برای بهبود قدرت، عملکرد و قابلیت اطمینان. تویوتا همچنین فناوری استفاده از هیدروژن مایع را به جای هیدروژن گازی برای بهبود چگالی انرژی و دو برابر کردن برد رانندگی معرفی کرد.

این شرکت امیدوار است تا پایان سال استفاده از هیدروژن مایع را در مسابقات واقعی آغاز کند.

کوجی ساتو، رئیس برنامه مسابقه یک خودروساز با احتراق هیدروژنی، گفت که تویوتا حدود 40 درصد در مسیر تجاری سازی فناوری احتراق هیدروژنی خود است.

ساتو که برند پریمیوم لکسوس را در کنار بازوی موتوراسپرت Gazoo Racing نیز اداره می‌کند، گفت: «این در حال حاضر بخشی از چرخه توسعه محصول تولید انبوه است. اخبار خودرو.

او گفت که برنامه های مسابقه ای و تجاری به صورت موازی و با گرده افشانی متقابل اجرا می شوند.

“هدف تجاری سازی است و ما در حال پیشرفت به سمت این هدف هستیم.”

عملکرد بالا

تست درایو فناوری هیدروژن در حاشیه مسابقه جذابیت خود را نشان داد.

موتور اصلاح شده 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژر که در یک موتور شش سرعته دستی GR Iaris X2 نصب شده است، یک دوره آزمایشی سریع را پشت سر گذاشته است. هیدروژن سریعتر از بنزین می سوزد و درایو را بسیار حساس می کند.

شاید خیلی سریع واکنش نشان می دهد – RPM به سرعت به خط قرمز برخورد می کند.

Hydrogen Tri-Banger سال گذشته عرضه شد. مهندسان می گویند که پس از اصلاحات بسیار، آخرین به روز رسانی پاسخ، شتاب و گشتاور بهتری نسبت به بنزین خود ارائه می دهد.

مسابقه آخر هفته در پای کوه فوجی آخرین بار در کمپین ژاپنی بود که به صنعت خودروی جهانی تأیید کرد که وسایل نقلیه الکتریکی تنها راه برای بی طرفی کربن نیستند.

اجرای 24 ساعته به نوعی میدان و تریبون شواهدی برای نشان دادن آن تلاش تبدیل شده است.

خودروسازان ژاپنی با کنار گذاشتن صنعتی که از خودروهای الکتریکی کامل دور شده است، مسیرهای جایگزینی برای بی طرفی کربن را ترویج می کنند. خودروسازان بین‌المللی صدها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند تا مستقیماً از احتراق داخلی بنزین به برق باطری بپرند.

خودروسازان ژاپنی به رهبری تویوتا محتاط تر هستند و می گویند فضای زیادی برای سایر فناوری ها از جمله پیشرانه های هیبریدی، سوخت های کربن خنثی و تنظیمات هیدروژنی وجود دارد.

نیسان سرنشین

شرکت نیسان موتور آخرین کسی بود که در فوجی اسپید وی به واگن پیوست.

نیسان وارد مفهوم مسابقه ای خودروی اسپورت Z نسل هفتمی و بازطراحی شده خود شده است که با سوخت کربن خنثی یا CNF کار می کند. اتومبیل Z آبی و سفید شماره 230 دارای یک موتور 3.0 لیتری V-6 توربوشارژ است که سوخت زیستی ساخته شده از زباله هایی مانند خرده چوب یا روغن پخت و پز استفاده شده را می سوزاند.

اشوانی گوپتا، مدیرعامل نیسان، گفت که Z راهی تمیز و سبز برای حفظ هیجان صدای موتور در عصر آتی دی اکسید کربن خنثی ارائه می دهد و طرفداران مسابقات سنتی در حال بازگشت به پیست هستند. او گفت که این تکمیل کننده هیجان آرام پیست تمام الکتریکی فرمول E است که نیسان نیز در آن شرکت دارد. گوپتا گفت: «الکتریکی شدن تنها یک نتیجه است، نه یک هدف.

سوبارو و مزدا میدان کربن خنثی را در کلاس خودروهای آزمایشی ویژه پر کرده اند.

سوبارو وارد کوپه اسپرت BRZ شده است که با سوخت مصنوعی مشتق شده از زیست توده کار می کند. مزدا مزدا 2 مسابقه ای را راه اندازی کرده است که از موتور بیودیزل 1.5 لیتری Skiactiv-D استفاده می کند.

هزینه ها همچنان یک مانع بزرگ برای چنین سوخت های کربن خنثی است. شرکتی که بیودیزل مزدا را از روغن خوراکی استفاده شده و چربی ریزجلبک تولید می کند، می گوید که قیمت آن تقریباً 300 دلار در هر گالن است.

این احتمالاً او را برای مدتی از استفاده از پمپ بنزین های منطقه منع می کند.

مزدا تنها بلیت کربن خنثی بود که مسابقه را به پایان نرساند. او کمی قبل از پایان از پیست پرت شد. کرولا هیدروژنی تویوتا برای دومین سال متوالی، علیرغم توقف طولانی مدت یک شبه پس از تصادف، یک حرکت 24 ساعته را به پایان رساند.

تویودا گفت که ادامه تحقیق در مورد استراتژی های کربن خنثی مهم است.

تویودا گفت: “برخی فکر می کنند که این فقط تمرکز سرمایه گذاری بر روی وسایل نقلیه الکتریکی است. اما این صنعت از تجارت گرفته تا مصرف کننده است. بنابراین گزینه های متنوعی لازم است.”

«پس از یک سال صحبت در این مورد، شاهد تغییر در بحث هستیم.